USŁUGI

    ADMINISTRACYJNE ZARZĄDZANIE WSPÓLNOTAMI MIESZKANIOWYMI

    • utrzymanie w należytym porządku i czystości pomieszczeń oraz urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali
    • zapewnienie dla nieruchomości wspólnej dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, gazu, wody, odprowadzenia ścieków i wywozu śmieci
    • dokonywanie rozliczeń zużycia wody w lokalach (dwa razy w roku lub w razie indywidualnej potrzeby częściej)
    • dbanie o zadowolenie mieszkańców, informowanie i natychmiastowe rozwiązywanie zgłaszanych problemów
    • stałe dyżury administratora na terenie nieruchomości
    • dostęp dla mieszkańców do własnych rozliczeń poprzez witrynę WWW
    • prowadzenie i dostarczanie korespondencji w imieniu i na rzecz Wspólnoty
    • przeprowadzanie okresowych wizytacji i obchodów nieruchomości poprzez administratora

    TECHNICZNE ZARZĄDZANIE WSPÓLNOTĄ MIESZKANIOWĄ

    • zapewnienie usług serwisowych dla urządzeń technicznych wymagających stałego nadzoru (np. wind) przez wyspecjalizowane firmy
    • wykonywanie bieżącej konserwacji i napraw w części wspólnej nieruchomości, a w szczególności dokonywanie napraw i remontów budynku, jego pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, wody, gazu, domofonu, a także remontów i napraw innych urządzeń należących do wyposażenia części wspólnej nieruchomości
    • usuwanie awarii i ich skutków w nieruchomości wspólnej
    • nadzorowanie wykonywania napraw zleconych w nieruchomości
    • prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego
    • zlecanie kontroli technicznych oraz okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa budowlanego
    • przygotowanie wraz z zarządem rocznego planu gospodarczego, w tym planowanych wydatków z funduszu remontowego
    • koordynacja remontów lub modernizacji budynku zgodnie z planem gospodarczym zatwierdzonym prawomocną uchwałą właścicieli lokali.

    PRAWNE ZARZĄDZANIE WSPÓLNOTĄ MIESZKANIOWĄ

    • przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej w pierwszym kwartale każdego roku, sporządzanie niezbędnych dokumentów, archiwizacja dokumentów z przebiegu spotkań
    • prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego
    • weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali, właścicieli lokali i przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej – prowadzenie księgi udziałów
    • przygotowanie i doprowadzenie do uchwalenia wymaganych prawem uchwał potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania Wspólnoty oraz nadzór nad ich wykonaniem
    • pomoc przy zawieraniu umów o dostawy, roboty bądź usługi, związane z realizacją zadań wymienionych wyżej, kontrola prawidłowości wykonania tych umów
    • windykacja przedsądowa należności z tytułu dodatkowych przychodów z nieruchomości
    • windykacja sądowa (na życzenie Wspólnoty)
    • monitorowanie ważności ubezpieczenia od ognia i innych zdarzeń losowych obiektów budowlanych położonych na terenie nieruchomości wspólnej, a także ubezpieczenia Wspólnoty od odpowiedzialności cywilnej; prowadzenie postępowań mających na celu uzyskanie odszkodowań za ewentualnie powstałe szkody
    • reprezentowanie ogółu właścicieli w sprawach dotyczących Wspólnoty przed Sądami Powszechnymi i innymi organami Administracji Państwowej.

    KSIĘGOWE ZARZĄDZANIE WSPÓLNOTĄ MIESZKANIOWĄ

    • prowadzenie odpowiedniej księgowości zgodnie z odrębnymi przepisami
    • sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego i przekazanie go wszystkim właścicielom lokali
    • pobieranie od właścicieli lokali miesięcznych opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej
    • terminowe dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy.

    PRZEGLĄDY GAZOWE

    ZDALNY ODCZYT WODOMIERZY